Saturday, July 30, 2011

Rockin' Weed

Bor man "downtown" Weed är det nära till "allt" (vi har inte mycket så det var en litet sarkastisk överdrift ;)). Idag har vi ett musikevenemang ungefär 200 m från det hus där jag bor. Musiken dånar ut över nejden och just nu spelar "Hollow Lane". Ingen musik jag skulle spela om jag själv fick välja men det har varit över +30 idag så man måste ha fönstren öppna.

Festivalen - som har ett långt och konstig namn, 4&20 Blackbird Music Festival - började redan vid 11-tiden idag och kommer att fortsätta till midnatt. Ingen tidig läggdags för mig inte.

Jag tog en liten promenad till mataffären i Weed och passade på att passera genom festivalen. Där fanns det stånd med olika saker till försäljning, folk som gjorde ryggmassage, mat till försäljning osv. En utomhusscen fanns och sedan lär det finnas ytterligare 4 scener inomhus där olika band spelar. En del intressanta namn - Electric Chair Repair Co, Air Dubai, Oil Can Harry, Invisible Animals, Castles in Spain, Naked in Public. Musiken utomhus är gratis men man får betala inomhus.

En av inomhusscenerna är en skivstudio som ligger på Main Street, som ligger ca 200 m från mitt hus - RadioStar Studios. De lär ha både litet mer kända som mindre kända artister som kommer och spelar in skivor. Min hårfrisör sade i fredags när jag var där för att klippa mig att vissa mer kända artister kommer hit eftersom vi inte har några paparazzi. Inte vet jag, men vad som helst kan hända i Weed. :) Jag visste faktiskt inte om att det var en "state of the art" skivstudio med flera studios med förstklassig utrustning. Ägaren Sylvia Massy Shivy har bland annat jobbat ihop med Johnny Cash, Red Hot Chili Peppers, Tom Petty och Prince. Jag skall nog kolla litet noggrannare när jag promenerar i Weed. Vem vet, kanske någon kändis dyker upp.

Min gata är delvis avstängd idag och används mest som parkeringsplats.


Bilder från Main Street.












Eftersom det var så mycket folk utanför skivstudion kunde jag inte ta någon bra bild så den här blir lånad.


>

5 comments:

em said...

Nu borde musiken ha slutat, så jag hoppas att du slumrar sött!
Margaretha

Min plats i solen said...

Hej Anne-Marie!

Vad spännande när det händer saker som engagerar hela staden på det viset. Sådant brukar vara trevligt för gemenskapen. Och vad spännande med en skivstudio så nära. vem vet, kanske vandrar en kändis förbi ditt hem en vacker dag. ;)

Jag hoppas att du fick sova till slut och förhoppningsvis njuta av lite trevlig musik innan?

Sköt om dig!

Kram Lotta

Rune said...

Dessa småstadsfestivaler är fantastiska. Man kan gå runt och njuta samt alla tar sig tid att prata med varandra. Är det mat och dryckesprovning också??

Anne-Marie said...

Margaretha: Musiken slutade runt 23.30 men sedan satte mina grannar igång att spela musik så natten var inte alldeles lugn. Plus att det var riktigt varmt inomhus vilket alltid gör det svårare att sova tycker jag. I kväll hade vi litet moln och ett mycket omfattande strömavbrott, troligen pga blixtnedslag.

Lotta: De samlade in pengar till en klocka och en ny skylt för Weed. Det verkade uppskattat och många tycktes ha hittat till Weed. Jag har gärna sådana här evenemang litet på avstånd, framför allt när man skall sova. :) Musiken var inte den jag har på min önskelista men det var bara under en dag så det gick det med. Ha det fint Lotta! Kramar!

Anne-Marie said...

Rune: Jag stannade faktiskt inte så länge eftersom musiken var väldigt hög. De allra flesta verkade promenera förbi stånden, jag såg egentligen inte någon större försäljning. Jag tror de flesta tyckte det var kul med gratisunderhållningen utomhus. I morse var det ett stort berg av sopsäckar utanför skivstudion så många hade helt klart kommit för att ta del av festivalen.