Sunday, November 15, 2009

Kiss My Face

Kiss My Face är ett amerikanskt företag som har tillverkat olika ekologiska kroppsvårdsprodukter under mer än 25 år. Nej, jag får ingen kommission för att rekommendera deras produkter. :) Jag gillar helt enkelt de jag provat och använder.

Eftersom jag försöker använda så naturliga kroppsvårdsprodukter som möjligt är Kiss My Face perfekt. Min erfarenhet är att många tvålar torkar ut huden trots löften om motsatsen. Den tvål jag nu använder heter "Pure Olive Oil Soap". Den innehåller bara olivolja, vatten och salt. Mer naturligt kan det väl knappast bli. Och jag tycker faktiskt att huden inte känns lika torr som när jag till exempel använde Dove.

Även den hudkräm jag använder tillverkas av Kiss My Face. Om man har känslig hud är det en mycket bra hudkräm. Den innehåller bland annat olivolja och aloe vera. Man kan använda den både i ansiktet och på kroppen. Jag har använt den i flera år och gillar den verkligen.

Alla Kiss My Face produkter tillverkas utan att testas på djur vilket känns viktigt. Jag sökte på Google och det finns faktiskt ett företag i Sverige som nu säljer i alla fall vissa av deras produkter. De heter L-import och ligger i Götene. Här i USA kan man köpa Kiss My Face sortimentet från många olika internetbutiker och även i hälsokostaffärer och andra välsorterade affärer.

Bilderna från Kiss My Face.

4 comments:

Anonymous said...

Tack för tipset! Jag försöker också köpa så mycket som möjligt som inte är testade på djur!

Ska hålla utkik efter det :-)

Kram!

Anne-Marie said...

Maria: En del av de test som görs på djur verkar väldigt plågsamma så att stödja företag som inte har de testmetoderna tycker jag känns bra. Hoppas du kan hitta Kiss My Face i Stockholm. Vet inte om detta märke säljs i några affärer eller om det bara är via internet. Kram!

emma said...

Hej!
Skönt o höra att fler tänker som jag! Ibland känner man sig som den enda...
Men jag tänkte passa på att tipsa om att man kan söka på google efter kiss my face på svenska sidor och då kommer det upp massa sidor man kan beställa Kiss My face ifrån! : ) Jag ska beställa deras deo nu ifrån
Pulshälsa. http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=10703

Ha det fint!

Anne-Marie said...

Emma: Det verkar som om väldigt många i USA vill ha mer naturliga produkter. Är det inte så i Sverige också? Sedan är givetvis marknaden så mycket större i USA så det finns fler produkter. Vad bra att du hittat fler sidor med Kiss My Face. Tack!