Monday, March 16, 2009

Uppdatering

Jag har inget internet hemma just nu i och med min stundande flytt. I torsdags i förra veckan kom de och tog ner min antenn för internet. Nu har jag "bara" tillgång till internet på jobbet.

Inom de närmaste två dagarna kommer flyttlasset att gå. Några kartonger har redan flyttats över men den "stora" flytten kommer att ske i morgon eller onsdag - mycket beror på vädret. I går drog ett nytt oväder in över oss men förhoppningsvis kommer det att bli bättre nu.

När själva flytten är över måste jag börja städa i lägenheten jag bott i. Enligt företaget jag hyrt från kommer de att vara litet "snälla" eftersom det inte alls var rent när jag flyttade in. Jag fick till exempel göra rent spisen eftersom den inte hade rengjorts på mycket lång tid. Alla heltäckningsmattorna måste också rengöras och jag är tvungen att ha ett företag som gör det eftersom uthyrningsföretaget kräver ett kvitto. Tänk vad mycket enklare och mer hygieniskt det vore om det fanns färre heltäckningsmattor här i USA. :)

Det skall bli skönt att så småningom kunna packa upp ur kartongerna eftersom jag levt med kartonger under ett par veckor nu.

Den här veckan är det Spring Break på skolan så det är inga elever här. Jag jobbar trots detta eftersom jag är en så kallad 12 months employee. Men det blir litet mer flexibelt och det är bra eftersom jag flyttar den här veckan.

8 comments:

Anonymous said...

Håller med dig om heltäckningsmattor, det är ett otyg. I det långa loppet vill vi byta ut alla heltäckningsmattor i vårt hus mot trägolv men det kommer att bli dyrt så vi får som sagt göra det långsiktigt.

Lycka till med flytten och hoppas att du kommer att trivas i ditt nya hus.

Anonymous said...

Heltäckningsmattor är inte bra. Man har börjat få smak för trägolv och stengolv nu, i Australien, men det har då tagit lång tid. De älskar sina heltäckningsmattor!

Anonymous said...

Håller verkligen med Matilda på Nya Zeeland har alla heltäcknings mattor, men de har sträckt sig så långt nu som trä eller stengolv i kök! Suck..saknar hygieniska parkett golv...Bra blogg du har, den kommer jag att återvända till fler gånger

silfwer said...

En helt annan sak... Till höger på sidan har du:
"Amerikansk radio
Star 101.3"
Det går tyvärr inte att lyssna på den om man befinner sig utanför USA. Jag gillar o lyssna på amerikansk radio. Finns inga andra du kan tipsa om som kanske går att lyssna på utanför US (iofs lite svårt för dig o test men men)

Anonymous said...

Hoppas att flytten har gått bra och att du snart får uppkoppling hemma igen! Jag ser framemot att höra om hur du trivs i den nya bostaden - tänk ett eget litet hus!
Kram från PR

Pappa B said...

Hallo Big Apple!
Nu undrar du givetvis vad det här är för en gubbe som hoppar in på din blogg utan förvarning. pappa B heter jag, en lönnfet, ålderstigen fotograf/journalist med hela världen som arbetsplats.
Idag fick jag en galen idé. Jag vill försöka få min blogg ut över så stor del av världen som det bara är möjligt. Få ett avtryck, det räcker med ett hej från bloggare runt om vår runda jord. Du bor i USA vad jag förstår. Har du lust och tid att hjälpa till och vidarebefodra min länk till dina vänner.? Jag skulle bli väldigt glad om du gjorde detta.
http://www.ojohan.blogspot.com är länken men du är väldigt välkommen in och hälsa på hos mig, givetvis.
Önskar di en fin helg med massor av flyttbestyr, vad jag kan förstå.
kram
pappa B

Andreas Andersson said...

hej, jag vill flytta till usa å börja jobba där men vet ej hur jag ska gå till väga :/ har du kanske ngn msn man kan prata på, hade varit oehört tacksamm för hjälpen mvh andreas min msn är föresten a_ndrea-z_king@hotmail.com du kan väll adda mig,

Tuula said...

Snubblade in på er blogg..Vart bodde ni i Sverige? Vad spännande det låter när man läser er blogg om livet som svensk i USA. Ha det gott önskar Värmland!