Wednesday, February 25, 2009

Barbecue i februari

Amerikaner verkar inte ha samma uppfattning om vintern som vi svenskar ofta har. Man klär sig annorlunda här - shorts, flip flops osv mitt i vintern. Därför borde man kanske inte förvånas över att folk är ute och grillar mitt i vintern.

När jag tar bussen ett par dagar i veckan kör den genom rätt många villaområden och bara under de senaste två veckorna har jag sett folk vara ute och grilla i snöslask och stormvindar. Inget man precis är van vid från Sverigevintrarna.

Men varför inte - sitter man inte utomhus och äter går det säkert bra. Litet ovant bara att se barbecueröken stiga i februari.

Kanske det här är ett utslag av att det är "högre i tak" i USA. Man kan göra i stort sett vad som helst, när som helst. :)

2 comments:

Anonymous said...

Våra vänner i Göteborg grillar året om...

Anne-Marie said...

Anonym: Som man säger här i USA: "Good for them". :) Nu menade jag ju inte att inga svenskar grillar på vintern - det verkar bara vara mer allmänt här i Kalifornien i alla fall än vad det är i Sverige.