Thursday, January 22, 2009

Slutet

Det är lätt att bli beroende av datorn och internet. Jag märker det själv. På mitt jobb sitter jag framför datorn och hemma blir det en hel del datoranvändande också. Hittade denna rätt tänkvärda sida. Har tagit mig friheten att kopiera den i stället för att bara länka till den. Den kommer från PR Reklambyrå Tänk om internet tog slut. Vilken tanke. :)

"Här slutar Internet
Du har nu kommit till den allra sista sidan på Internet. Vi hoppas du gillade surfningen. Nu är det hög tid att gå ut och leka.

Förslag till vad du kan göra utomhus:

- Gå en sväng. Dvs. använd benen att röra sig runt i terrängen. Kan även kallas att spatsera.
- Jogga lite. Dvs. att använda benen att röra sig runt i terrängen snabbare än när man går. Om du joggar fort kallas det för att springa.
- Cykla runt och kolla på den fantastiska naturen i äkta 3D! Stanna cykeln av och till och känn på träden och stenarna.
- Om det är varmt i vattnet där du bor, kan du ta en simtur. Detta bör du däremot inte göra om du inte kan simma. Då kan du istället göra något som kallas för att bada.
- Besöka någon du känner.

HTTP 101 - Ha en fin dag!
Hälsningar från Internet"

4 comments:

Anonymous said...

Det är kul och omtänksamt skrivet, men ändå känns det lite förlegat, lite 90-tal. Jag tycker sällan jag hör talas om nätberoende längre, lika lite som man säger att folk är beroende av TV eller radio.

Anne-Marie said...

Matilda: Vem vet, kanske det skrevs på 90-talet. Jag tyckte det var litet kul med tanken att det en dag skulle komma en sida som sade att internet var slut. Ologiskt och inte möjligt givetvis. Jag tror faktiskt att det är många som är både TV- och nätberoende. Intressant att höra att du inte hört samma saker.

Peter Janbo said...

Jag är helt klart nätberoende, hur skulle man kunna se vad som kommer på teven, betala räkningar mm etc :)

Känner hur många som helst som inte skulle klara sig länge utan internet

Men attan vad tråkigt egentligen.

Anne-Marie said...

Peter: Håller helt med dig. :) Livet vore helt klart annorlunda utan internet. När jag var i Sverige nyligen på besök var jag i stort sett utan internet under nästan tre veckor. Det var lång tid. :)