Sunday, August 12, 2007

Barbecue med Harry

Idag var jag på barbecue med min kompis Harry. Hans "mamma" är bortrest och personen som tar hand om honom ordnade med en barbecue i trädgården. Vädret var perfekt, strålande sol från en klarblå himmel (det är ju i och för sig inget ovanligt här) och lagom varmt.

Harry gillar tydligen barbecues och han visste precis vad som var på gång. Det skulle grillas kyckling och vegetariska hamburgare. Det tog litet tid att få igång grillen så Harry blev mer och mer otålig men till slut var det dags. Vi andra var också rätt hungriga även om vi ätit litet sallad och chips medan vi väntade.

Det var mysigt att sitta ute i trädgården och äta. Harry tyckte detsamma och åt med god aptit.

Här kommer en bild på Harry, en Bearded Collie som är en av de charmigaste hundar jag träffat. Om ett par veckor är det min tur att ta hand om honom då min vän åker bort på en ny resa.

1 comment:

Anne-Marie said...

Matilda: Jag klantade mig och tog bort den tidigare posten så din kommentar försvann. Sorry. Ja, visst är han söt.