Friday, May 25, 2007

Ute ur "stenåldern"

Det känns som om jag helt plötsligt stigit in i en helt annan värld - jag har skaffat bredband hemma. Hittills har jag haft uppkoppling via vanligt modem och suttit och trummat med fingrarna för att sidor skall laddas ner.

Nu går det snabbt och jag kan äntligen se alla fina bilder och andra roliga grejer som ni andra bloggare lägger ut på era bloggar - utan att behöva vänta en kvart.

Det här innebär att jag kan se på svenska TV-program på min dator vilket jag hittills inte kunnat. Jag har kunnat göra allt det här på mitt jobb, men jag är ju där i första hand för att jobba och inte för att surfa runt på internet.

När jag flyttade till USA för 10 år sedan var internet en ny företeelse och jag hade inte ens en dator hemma. Nu är det svårt att tänka sig att leva utan dator och internet. Jag får snabbt abstinensbesvär.

Nu bor jag så centralt (så centralt som Weed nu är) att jag kan ha bredband via telefonbolaget. En anledning till att jag valde den lägenheten jag nu bor i.
När man bor på "landet" som jag gör är det här inte en självklarhet utan många platser i Mt Shasta området är fortfarande utan bredband.

Vad skulle vi göra utan internet?

6 comments:

Desiree said...

Ja, hemska tanke vad skulle man göra utan nätet? Livet vore inte alls lika roligt. Jag kan inte längre tänka mig en tillvaro utan nätet. Bredband är toppen.

SweFlo said...

Man blir beroende fort... Får krupp med att sitta och vänta hos min kompis när jag använder hennes dator, och hon har bredband, bara en gammal, slö dator som kan få en att dra ur håret med rötterna. Och hon vågar inte låta mig fixa hennes dator när jag vet att jag kan få den att gå fortare, hon är av en äldre generation och flrstår sig inte på teknik alls. Och att man kan fixa sådana problem. Deras dator är urgammal och kunde behöva lite defraggning och annat. Men men !

Anonymous said...

jag ÄLSKAR internet! Å, så kul att du har bredband! Grattis till det!

Annika said...

Grattis!!!
Vad ROLIGT!
Jag skulle bli tokig utan dator och internet (bredband). Är helt mail-beroende, och bloggberoende med förresten! ;-)
Det är så roligt att kunna se program fr SVT.

Anne-Marie said...

Desiree: Jag har länge saknat bredband hemma. Men då inte möjligheten har funnits har det bara att acceptera faktum.

Sweflo: Synd att din kompis inte litar på att du vet vad du gör. Datorer måste ju underhållas hela tiden.

Anne-Marie said...

Maria: Ja, bredband är toppen. Nu skall jag titta på svenska TV-program.

Annika: Det är lätt att bli beroende och när det går snabbt är det troligen ännu större risk.