Wednesday, March 7, 2007

Jag har blivit med advokat

I USA finns det otroligt många advokater. Tittar man i gula sidorna är det många sidor med olika sorters advokater. Till och med på en mindre ort som La Grande.

Eftersom jag inte stod med på några papper betyder det att Michaels ägodelar inte direkt går till mig utan de måste först gå igenom en process som heter "probate". Den kommer att ta några månader och innan den är klar kommer det inte gå att göra speciellt mycket. Jag behöver inte bo här under hela tiden vilket jag är glad för eftersom jag har bestämt mig för att flytta tillbaka till Kalifornien.

Jag har aldrig behövt använda mig av en advokat men nu behöver jag en. Den här processen är långt bortom vad jag förstår. Så fr o m idag har jag en advokat som skall se till att det här går så smidigt som möjligt.

Jag har börjat att gå igenom huset här i Union och slänga mycket och bestämma vad jag skall donera. Jag känne mig litet ensam eftersom jag ju inte hunnit träffa någon egentligen sedan jag flyttade hit. Det är mycket att ta tag i så här med en gång.

1 comment:

Anonymous said...

Det är en jobbig tid du har framför dig med mycket att ordna och fixa. Tur i alla fall att du kan bo var du vill under tiden!